Szkolenia specjalistyczne - różnice kulturowe 

Jednym z istotnych efektów globalizacji jest to, że interesy możemy robić teoretycznie wszędzie i ze wszystkimi nie ograniczając się do rynku lokalnego, krajowego czy nawet kontynentalnego. Teraz teoretycznie interesy możemy robić wszędzie i z wszystkimi nie ograniczając się do rynku lokalnego, krajowego czy nawet kontynentalnego. Niestety często zapominamy o tym, że jeżeli jesteśmy świetni w kontaktach z klientami z naszej strefy kulturowej to nie znaczy to że podobnie będzie jak zaczniemy kontakty biznesowe z kontrahentami z Azji lub Ameryki Łacińskiej. Często różnice kulturowe są tak duże, że nie znając pewnych zasad, nawet najlepiej przygotowana oferta lub negocjacje, mogą zakończyć się porażką. Warto poznać choćby nawet kwestie dotyczące sposobu prowadzenia rozmowy, gdzie danie prezentu na powitanie jest niezbędnie konieczne, a gdzie będzie od razu pojmowane jako łapówka.

Szkolenie przeznaczone szczególnie dla osób prowadzących kontakty biznesowe z klientami i partnerami pochodzącymi z odmiennych stref kulturowych (Azja, Afryka, Ameryka Południowa). Oprócz kształcenia umiejętności językowych, uczestnicy poznają istotne różnice kulturowe i ich wpływ na jakość kontaktów biznesowych, co pozwala na uniknięcie błędów prowadzących niejednokrotnie do niepotrzebnych napięć i konfliktów, a nawet do zerwania relacji biznesowych.

Szkolenie przygotowywane jest pod konkretne obszary kulturowe sprecyzowane przez klienta.
 

Powrót do szkoleń specjalistycznych


BLTC - Twoje centrum językowe
Nasi klienci 
Nasze referencje 

MedCom Sp. z o.o.

"Nasze spotkania nacechowane są sumiennością, zaangażowaniem i odpowiedzialnością co zawsze daje gwarancję rzetelnie wykonanej pracy."

Jerzy Mazurec – Prezes Zarządu


AB S.A.

"Mając na uwadze nasze doświadczenie w zakresie tychże szkoleń rekomenduję firmę BLTC jako solidnego i wiarygodnego partnera w zakresie usług szkoleniowych podkreślając ich skuteczność."

Andrzej Bilski – Dyrektor ds. personalnych

Zobacz wszystkie